reede, 22. juuli 2011

12.06

Jälle on üks töönädal lõpule jõudnud. Homme, 23.07 jälle maale uusi elamusi koguma. Nüüd hilisõhtul püüan oma hilinenud postitusi teha. Järg on 12. juuni piltide käes.

Aediiris
Iris germanica

Iiriseid on mul mitmeid, aga kahjuks on kõik sordid teadmata. Õnneks see ei takista mind nende ilu nautimast.










































































Siberi iiris
Iris sibirica

Usun, et tulevikus keskendun just siberi iiristele, kuna nemad pole sellised "laiutajad".
















Kollane võhumõõk
Iris pseudacorus

See on meie looduslik taim, kes mul ka jõe kaldas jalgupidi vees looduslikult kasvab. Mõnel aastal me tema õisi ei näe, kui juhtub suurem sadu tulema. Siis lihtsalt upub ära. Aga muretsemisks pole põhjust, järgmisel aastal on ta jälle olemas :)











Päevaliilia
Hemerocallis

Päevaliiliad meeldivad ka mulle väga. Olen neid ka mõned soetanud ja väga naudin nende õitsemist. Antud eksemplar on üks hästi tavaline ja väga sageli esinev.






Aed-aubrieeta
Aubrieta x cultorum

Aubrieeta on ka pooleks juuniks jõudnud uue kuue saada ja õitsele puhkeda. Talvine näriliste rünnak oli teda küll nii palju kahjustanud, et ei osanud arvata, kas tuleb sellest olukorrast eluga välja.





Täna pean küll katkestama selle nii meelepärase tegevuse, kuna kell on juba järgmisse päeva tiksunud.
Ma ei tea, kas ajan jälle arvuti segadusse, aga üritan oma eelmist postitust siinsamas jätkata.

Laugud uhkes reas.
Allium











Püsiklina uhkes õierüüs.
Linum perenne













Sininokk on huvitav tegelane. Pisikesed õrnad õied ja tundub, et ei ole üldse pretensioonikas taim, Saab hästi hakkama ja annab isekülvi ka.










Säbar kurereha
Geranium renardii

Õied on tal üsna tagasihoidlikku õrnsinakas-valkjat värvi, aga lehed on säbrulised. Ma olen hakanud väga kõrgelt hindma lehtdekoratiivseid taimi. Õitsemine on ju ajutine nähtus, aga lehed annavad aiale kogu hooaja vältel ilmet.













Kurerehad
Geranium
Need kurerehad on ühed esimesed meie aias, toodud Luualt. Nad on saanud oma tahte järgi kasvada, pole neid piiranud. Kui kuskil tarvis läheb, on hea sealt võtta.








Valge moosesepõõsas
Dictamnus albus
Meie aia uusasukas. Taluaia tuntud taim peaks oma koha leidma küll igas taluaias. Huvitav on see, et ma pole temaga varem tuttav olnud. Esimest korda kuulsin temast Luual õppides.













Pojeng
Paeonia

Pojengid on uhked ja suursugused. Meie aias momendil kasvab neli erinevat, aga kus juba algus tehtud, eks sinna ole lisa oodata :)








Fortune´i kikkapuu ´Emerald´n Gold´
Euonymus fortunei

Need kääbuspõõsad on väga meeleoluloovad, kui nad sobiva kasvukoha on saanud ja kenasti edenevad. Möödunud talvel ei jäänud sellest põõsakesest küll just palju järgi. Hiirtel oli kõht tühi :(






Lodjapuulehine põisenelas
Physocarpus opulifolius

Aastat 3-4 tagasi käisid noored hakkamist täis aednikud Luua pargis istutusmaterjali hankimas. Sealt ma ta leidsingi :) Ja olen rahul, päris kenake. Aja jooksul olen sortegi juurde soetanud, aga nendest võib pilte ehk järgmisel aastal näha. Las kasvavad väheke veel :)





See vaade meeldib mulle väga, aga enamasti ei õnnestu neid värve tõeselt püüda.












Lõppu ka üks vaade. Sel korral lähen esin istutusalale tagantpoolt :)

Kommentaare ei ole: