pühapäev, 20. november 2011

Veel meenutusi suvest

Olen pikkamööda oma suviseid pilte üleslaadinud. Nüüd siis järg 8.augusti piltideni jõudnud. Oma toimetuste käigus olen seaded paigast ära ajanud ja nüüd ei ole ise väga rahul :)
Sügisheleenium - Helenium autumnale
See on üks hea taim, kes väga pikalt meid oma õitega rõõmustab. Seda õieilu jätkub peaaegu külmadeni.
 Sügisene emajuur - Gentiana septemfida var. lagodechiana
Imekaunis sügisepoole õitsev ja puhassinise õievärviga taim. Sai alles suvel soetatud ja ei tea, kuidas minu käes edenema hakkab. Aga eks elu näitab :)
seda päevaliiliat olen ilmselt varem ka esitlenud. Mind üllatas tema õis. Olen alati olnud seda meelt, kui lehed on dekoratiivsed, siis ei tarvitse õied just eriti uhked olla :) Selle triibulise lehega päevaliilia õis on küll päris uhke. nagu näha, on taim alles noor, nii et elame-näeme, kuidas ta edenema hakkab.
Sinine mesiohakas - Echinops ritro
Väga dekoratiivsed õied ja sel aastal õnnestus mul esimest korda isekülvist taimi saada. See on küll suuresti tänu sellele, et täiskohaga töötav inimene ei jõua nii hästi oma hobitööga järjel püsida:)
.
Purpur-siilkübar ´Pink Double Delight´ - Echinacea purpurea
Mis ma oskan öelda, väga armas. On võimalus, et lamandub, aga ilmselt seda probleemi annab ohjes hoida pidades piiri väetamisega. Kuna mina ei ole eriti palju väetist oma ilutaimedele andnud, siis esineb seda muret vähem.
Liht-lursslill ´Brunette´ - Cinicifuga simplex
Möödunud sügisel sai "Võhma juurikalt" ostetud suurem kogus uusi ja huvitavaid taimi. See on üritus, millest ma siiani rääkinud pole, aga ilmselt võtan selle teema kunagi eraldi ette:) see pilt pole just kõige efektsem, aga nädal või paar hiljem oli selline õnnetu lugu, et mul ei olnud fotokat kaasas.
Siidpööris - Miscanthus
Võib vist üsna julgelt arvata, et see on üks kaunemaid kõrrelisi. Kasvab kõrgeks ja uhked õisikud, mis peaks mul ka edaspidi pildile jäädvustatud olema. Ma sain ühe väikse juurekillu kevadel ja sügiseks on ta õige pisut uusi võrseid juurde ajanud. Igati eeskujulik taim - ei hakka kiiresti laiutama.
Kellukas - Campanula sp
Selle kelluka nime ma küll ühes blogis kohtasin ja kirjutasin üles ka
:) Momendil on lihtsalt kellukas. Kui nimesilt leitud, siis täiendan:) Päris tore pinnakatja tundub olema. See üks kesk-Eesti laada ostudest. Ma olen ikka tahtnud, et minu metsade vahel asuvas aias oleks ka selliseid lihtsaid taimi lisaks uhketele päevaliiliatele, liiliatele ja muudele iludustele.
Sinine käoking - Aconitum napellum
Sinise käokinga valgeõieline vorm ´Album´. tema pole minuga koos just kõige õnnelikuma näoga. Ma arvan, et hakkame talle uut kasvukohta vaatama. Ma usun, et kui ta oleks õnnelik, siis näitaks ta ikka pikki ja uhkeid õisikuid :)
Ma ei oska selle parkjuure kohta öelda muud, et sai ta vist 3 aastat tagasi Marianne juurest noore taimena välja kaevatud ja maha istutatud. Kui mälu ei peta, siis on tal küllaltki sammasjas juur ja peale istutamist ikka põdes ka omajagu. Eelmisel aastal ootasin pikkisilmi tema õitsemist, aga nägin alles sel´ suvel.
Kivist nõlva katab kadakas, kes seal juba mõned aastad kasvanud on.
Seda paju (Salix sp9 olen ka korduvalt näidanud. Ta on nii õrn ja graatsiline oma peenikeste väänduvate okstega. Keeruline on pildile saada seda imelist taime nii, et  see habras ilu oleks detailselt näha.
Täna jätan selle ettevõtmise siinkohal katki ja püüan lähiajal oma suvemeenutustega ühele poole saada.

2 kommentaari:

elu aias ütles ...

Kuule Helle, ega sa juhuslikult ei võtnud siniselt emajuurelt ja lursslillelt seemneid? Ma oleks muidu proovinud seemnekülvi, ei olnud meeles sulle varem ka öelda.
Ja mesiohakast küll nii palju, et kui valmis õienutte ära ei lõika, oled sa nende külvatud taimedega küll hädas. Mul oli neid sel aastal vast miljon tükki.

helleaed ütles ...

Jah, kahju küll ei võtnud seemneid ja ei oska arvata, kas nad valmida jõudsid. Mulle tundus, et see õitsemine oli ka suhteliselt hiline, aga järgmisel aastal vaatan seda kindlasti tähelepanelikumalt.
Ja mis puutub mesiohakasse, siis ilmselt järgmisel aastal on taimede lisa oodata :)